Saturday, January 15, 2011

Malu itu perisai orang Beriman

omaigod. malunyaa. serious malu. HAHAHA nak cerita ke tak nk ke tak? Hmmmm tak pyah la ye. later baru cerita. HEHE ape pun, aku kena tabah. Yeah! 

memang betul kan sifat Bongkak memang Haram ada dalam diri aku walaupun sedikit. haihh tapi ak pelik kenapa orang-orang bongkak yang lain tu selalu bertuah. kenapa aku tk mcm diorang? padahal, bongkak itu hanya 0.01% yg ak TERbuat. burghhhh = =

Hmm agaknya bila kena part bongkak membongkak niy, "Luck" mmg tak pernah berpihak pada akuu kan. tapi bagus jgk, tkde lah aku terbiasa untuk memBongkak ennn :)

Faham ke apa yg aku type niy? hehe meh aku kasi contoh biar korang clear okay.
contohnya lah exam-exam dulu-dulu time-time sekolah tuuu. aku selalu buat experiment. bukan experiment soalan Paper 3. tp experiment mental sebelum, sewaktu & selepas aku menjawab exam.

KEADAAN 1 : aku semak dgn 100% ketelitian plus 100% tumpuan pada kertas dan menindas perkataan-perkataan yang ada unsur bongkak keluar dari mulut sendiri. baca semua chpter full
KEADAAN 2 : jawab dengan endah tak endah. dengan tak hbs syllabus baca buku. plus no practice.
KEADAAN 3 : sama mcm Keadaan 1 cuma tmbah ada unsur keangkuhan diri. High Confidence.

perhatikan Keadaan 1 & Keadaan 3. dalam dua keadaan niy, result aku untuk Keadaan 3 selalunya worst. sangat-sangat worst which is equal to Keadaan 2. sedangkan orang lain. wah wah wah. bercakap lupa dunia. tu baru bercakap. dalam hati haaaaa tinggi mcam langit rasa diri tu bagus & pandai. tapi kenapa nasib selalu berpihak pada orang-orang sebegini. kalau tak selalu pun, pernah lah jugak haaa. aku? baru terdetik confident dlm diri untuk exam tu, haihhh hasilnya mengecewakan. Hmmmmmm faham dah sekarang?

okay tak clear lagi? ;(
aku terus terang je lah okay. tadi(14Jan2011) aku amek Ujian Undang-undang yg dekat Tmn Anggerik tu. sampai dkt intensif 8 pagi. dia suro tunggu pukul 9 bru boleh gerak. okay lagi la tu. smpai tmn Anggerik, ak dpt no 70 and time tu bru no 23. fuhhhh aku okay je sbb mmg da spendkn time hari niy smpai petang settle undang-undang. mcm tunggul jugak lah kan. then pukul 12, baru turn aku. sbb dah berjam-jam, ak mcm gopoh sikit. bukan sikit tp banyak. nervous pun ye jgk sbnrnya HAHA 8 soalan ujian warna. First trial, ak buat sekali lalu. tak bce soalan full. and 8 soalan tu hbs dlm seminit je. tnpa ade perasaan nak check semula, aku terus tekan Ya. and 7/8 je betul. ak okay lg. perasaan mungkin tersalah click jwpn. last chance, keadaan yg sama berlaku. aku punya tk rety nk bce bismillah, sabar sikit, bce soalan penuh, tak check semula. hamek kau 7/8 jugak. anda gagal. mampusss ;( air mata dah bertakung je enn HAHAHAHA
  
ak ingatkn marks untuk ujian wrna sme je dgn ujian undang-undang. rupanya berbeza. dan dsebabkan kegagalan itu, ak tk dpt proceed ujian undang2. kena tnggu surat jpj, then check doctor lepas tu baru bole amik lagi. haihhh kalau tk lulus undang-undang lg senang rsenya. booking baru je. HISH. lagi satu, aku niy memang rabun warna ke? Waallahualam, selama aku hidup, tk pernah lg salah describe colour. plus, test mse kursus Kpp tu pun, ak betul je ennn HAHA mungkin sbb confident yg tak tentu pasal tuh.

well nk tahu mama respon ape? Mama ketawa je haaa bila aku cerita balik tu. dia tak tau anak dia mcm nak nangis time tu. fuhhh nasib baik ade org kat tmpat tu, ak tahan lah jugak ennnn. 4 hours bebbb tak worth langsung! JERK! hahahaha tapi siapa yg perlu disalahkan. Diri anda sendiri nadddd. bongkak lagi. padan muka. Taubat aku buang jauh-jauh perasaan confident niy walaupun sedikit!

mama cakap tkpe bnyk masa lg. slow-slow je. haaa mmg aku agk eager lah psl driving class niy. yelahh nk eager psl kerja, tk kerja. HAHAHA paham lah sikit ennn :( bila fikir balik, entah apa yg aku kejar dgn driving class tu pun aku taktau. haaaa baru aku sedar. ada setan yg sedang menggemukkan diri dgn menerapkan sifat-tamak-haloba-tak-reti-sabar kt sbelah aku niy. Haishhh patutlah. Hmmmmm

so, what have you learned from this lesson naddd? many things. anda jgn ulang kesilapan saya okay(:
THE END

4 comments:

Anonymous said...

haha.kau ni klakar la nadd.ujian undg2 kau dpt bpe?

Anonymous said...

haha,ko nk tips dpat 50/50 undng2 x??
ko ade bli buku koleksi 500 soalan 2 x??soklan dye lbih kurng je....pasal ujian warna yg mana kabur2 kt dlam buku 2 ko hafal je jawapan dye...-who am I??

Anonymous said...

??

Ibrahim's Daughter said...

hoi ramai pulak tu bce. malu siotttt. igtkn posting pnjang2 tkde org bce. ISHHH hahahaha

ANONYMOUS (11.41am)
dah failed ujian warna, terus kena keluar. tk bole jwb pun soalan undang2 tuu HMMMM

WHO AM I - aku tau kau iman. HAHAHA
ak dpt bku 500 soalan tu. dah bce dah. buku oren tu pun dr kulit ke kulit ak dah bce. haha. psl wrna tuuu, haihh ak rse sbb aku tk semak. tu je. tp dsbbkan tu, ak kne dptkn surat doctor bru bole amk test lg. mau tk sedih ennnnnnn Haihhhh anyway, thankyou(:

Where all things begin

. . . I still remember the moment when i wanted to decide whether to further my study or to work. I had both opportunity came at th...