Thursday, February 17, 2011

Takde tajuk


8/12/2010 Tamat segala jenis perasaan yang menakutkan tu. start that day, dah tkde ape yang perlu aku risaukan lagi. yelah. dah lepas satu palang dalam hidupkan. dan untuk sementara waktu tu jgk, tkde palang lain yg perlu dilalui. sampai detik dapat result SPM nanti.

Dan sekarang, 16/02/2011. 05.30pm. aku tengah duduk depan laptop yang layaknye masuk gaung je, bersama beberapa bytes kesabaran yang aku tak tau boleh bertahan sampai bila. Haish Dan pada detik ini jugak, satu-persatu dugaan hidup semenjak aku officially bergelar ex-High School Student terimbas dalam kepala aku. satu persatu. dan tiba-tiba. satu titisan jernih mengalir tanpa disedari. okay done. aku tipu je Hahahaha

Diam tak diam, dah dua bulan dah masa berlalu. 2011 pun dah sampai pertengahan bulan kedua. lama tak tempoh tu? anda mesti rasa tak kan? sebab hari-hari anda amat yang teramat indah bg tempoh tu. tapi aku? Bukan tak brsyukur. aku bersyukur sangat dengan everything. cuma, i am talking about happy-ness. bukan kes bersyukur ke tak okay. Hehee nadd, org kalau bersyukur, dia tak merungut. Hmmmmm

Rasanya lah kan, korang agak-agak aku happy tak duduk ruma ni? takpyah pk psl kerja. tak penat. and bebas buat ape saje. Yes. I am so happy. sampai aku rase mcm taknk buat ape2 dah lps ni. dduk je kt ruma, tkyah sambung belajar and then, tnggu org datang meminang. and then sambung duduk ruma je jadi surirumah terhormat. Wah, memang best giler duduk ruma -,-

Yeah Alone at homeee

Bukak mate pagi-pagi, tengok satu rumah kosong. takde orang. sunyi sepi. Best kan macam ni? Best sangat. Lepas tu, buat breakfast sendiri. sendiri buat, sendiri makan, sendiri rasa, then sendiri complain. Memang best sangat. Bukak pintu, tengok Boboy dekat luar. borak-borak dengan dia, tapi dia buat bodoh je. last-last, keluar kan dia dari sangkar, and then dia lari masuk belakang pokok. dia pun pandai buat aku macam tak wujud. Hmm ak rase ak tak perlu lah sebar satu-satu cerita-cerita bosan ni kan. Hahaa

Kadang-kadang, dalam seminggu tu boleh dikira dengan jari aku keluar rumah berapa kali. Yelah, seminggu pun still bole dikira dengan jari kan kan. 1-2-3-4-5-6-7 Haha Lawak kau tak menjadi, nad. Pls stop. bila dah tak keluar ruma, duduk terperuk je dekat ruma, habislah tak berkembang minda. Serious tak berkembang.

shrinking macam otak Simpson nih -,-'

Kadang-kadang aku dapat rasa otak aku ni sedang mengecut. Entah kenapa. lama-lama kecut, dan terus kecut. Mungkin sebab dah kurang ilmu yang perlu disumbatkan. mungkin lah. mungkin. Asik disogokkan dengan drama-drama dan lawak-lawak bodoh dari televisyen. Adakah ini semua membahagiakan hidup aku? Definitely not.

Ya. aku asik dikerumini dengan dunia Blogspot. di mana aku menimba pengalaman dari pengalaman orang lain. Hari-hari bukak blog orang lain, baca dan terus baca. And then, aku lupa apa yg aku baca. Sampai masanya, seperti sekarang. aku dah bosan membaca. Inputnya same, temanya serupa. cuma, cara penyampaiannya berbeza. paling menyampah, terbukak posting tentang hantu. Mula lah aku gelabah tak semena-mena. serious benci.

Adakah aku bahagia?

Bahagia tu datang dari hati sendiri. Benda yang membosankan pun boleh jadi membahagiakan kalau hati kita terima ia dengan penuh keredhaan..

Betul lah tu. tapi aku taknak hipokrit. dulu, memang aku rase macam it's okay. everything will be okay. tapi sekarang, aku still rasa okay. cuma, aku rasa aku perlu lakukan sesuatu. sebelum, semuanya hilang dibawa angin. Mesti tak paham kan? takpe. biar aku sorang je paham. Hahaha

What i have to do after this, is try to explore dunia luar seperti dulu. Try to be open with myself. YEAH! Bak kate seseorang ; study never stop, nad. kt mane2 bole blaja Hehe (:

P/s : Sebenarnya semalam punyaaaa. malas je nk post. Heee Aku tau kau tak heran. So what?

THE END

No comments:

Where all things begin

. . . I still remember the moment when i wanted to decide whether to further my study or to work. I had both opportunity came at th...