Tuesday, October 29, 2013

Jangan jemu bantu aku.

Assalamualaikum.

Seminggu aku tak datang jenguk. Sedangkan keadaan dia, bukan kategori biasa-biasa. Aku rindu. Kalau mampu, tiap saat terluang aku nak duduk sana. Aku nak dia tahu, dia tak sendiri di dunia. Biarlah semua pandang dia kosong, tapi tidak di mata aku. He is a great lesson in my life. Without him, aku tak faham apa itu kehidupan. Allah. bagi dia kekuatan. Kekuatan yang Engkau tak pernah bagi pada orang lain.

Aku percaya satu fakta. Allah Maha Adil.

Dia, manusia yang tak berpeluang bahagia di dunia. Dia, yang sering ditinggal sendiri.
Dia juga, yang tak pernah putus doa untuk aku. Tapi aku?

Berjuang sedikit pun tidak untuk setitik kebahagiaan dia.

Allah. Bagi aku peluang.

Keras hati ini. Dia mungkin tak nampak. Orang lain jauh sekali nak nampak. Memang saje aku sorokkan. Tapi satu jaminan aku mampu bagi, sakit tak terperi rasanya bila mana aku lihat dia begitu. Sedih tak tertahan, bila tiada apa yang mampu aku buat. Aku cuma ada Dia yang tak pernah lelah membantu.

Dan untuk kesekian kalinya, jangan jemu bantu aku, Tuhan.

THE END

No comments:

Rumours i made

Assalamualaikum I spread rumors that I wanna get married after I completed my current study. What they dont know is, that just to tur...